W jakich celach przeprowadza się badania marketingowe wody mineralnej?

Od ponad 10 lat sprzedaż wody butelkowanej w naszym kraju rośnie. Oznacza to, że coraz więcej firm będzie chciało wejść do tego segmentu, planując przejąć dla siebie część tego zyskownego tortu. Zarówno przy opracowywaniu strategii wejścia, jak i przy dłuższej obecności w branży, przydatne jest przeprowadzanie badań marketingowych wody mineralnej. Jakie informacje można dzięki nim uzyskać?

Dane na wagę złota

Woda butelkowana wciąż jest bardzo chętnie kupowana przez Polaków co sprawia, że branża ta od lat notuje wzrost sprzedaży. Aby jednak w segmencie tym móc liczyć na zyski, trzeba dogłębniej poznać preferencje i motywy zakupowe klientów. Podstawowym narzędziem do tego celu jest badanie marketingowe wody mineralnej, które zleca się zewnętrznej jednostce badawczej.

Jakie informacje pozwoli ono uzyskać?

  • Jakie motywy zakupowe kierują wyborami klientów?
  • Jakie rodzaje wody są preferowane (gazowana, niegazowana czy może smakowa)?
  • Gdzie najczęściej klienci dokonują zakupów?
  • Czy konsumenci kupują wodę na zapas, czy w większości na bieżąco?
  • Jaki wizerunek ma marka na tle konkurentów?

Sprawdzanie przekazów reklamowych

Wody butelkowane różnią się pomiędzy sobą zdecydowanie mniej, aniżeli szereg innych kategorii produktowych. Właśnie dlatego ogromny wpływ na sprzedaż mają przekazy reklamowe, których skuteczność również można sprawdzać dzięki badaniom marketingowym wody mineralnej.

Można dowiedzieć się m.in., jak odbierana jest przez grupę docelową przygotowywana kampania reklamowa, jakie jej cechy podobają się klientom, a jakie mniej, a także czy całość skłania do dokonania zakupu. Dla przedsiębiorstw w tym sektorze to bardzo ważne informacje, które pozwalają lepiej przekierowywać budżet reklamowy i upewniać się, że pieniądze są lokowane właściwie. W ten sposób warto porównać ze sobą kilka konceptów, aby finalnie móc wybrać ten, który ma największy potencjał na osiągnięcie założonych celów kampanii.

Porównanie z konkurencją

Kolejnym sposobem wykorzystania badania marketingowego wody mineralnej jest sprawdzenie aktualnej pozycji przedsiębiorstwa na tle najbliższych konkurentów. Można tym samym skontrolować bieżący wizerunek i jeśli okaże się, że odbiega on od oczekiwań przedsiębiorstwa, wówczas może to być bodziec do zaplanowania działań rebrandingowych.

Te ostatnie zawsze muszą być bardzo umiejętnie przeprowadzone, aby inwestycja w zmiany rzeczywiście przyniosła długofalowy efekt w postaci zysków, a nie strat.

Przeprowadzaniem badań marketingowych wody mineralnej (oraz wielu innych) zajmuje się Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Jego eksperci wspierają na każdym etapie realizacji, od określenia hipotez, przez wybranie próby badawczej, aż po analizę uzyskanych wyników. Biostat® dysponuje również bazą ponad 150 tys. respondentów gotowych na udzielenie odpowiedzi do ankiet CAWI, dlatego też współpraca z tą jednostką to dla firm ogromna szansa na zyskanie wiedzy pozwalającej na wykreowanie przewagi nad rynkowymi konkurentami.

Badania ankietowe od 4 zł.