Na czym polega badanie CAWI?

Badanie CAWI polega na wypełnianiu kwestionariuszy przez Internet. Takie rozwiązanie staje się wśród firm coraz popularniejsze, pozwala bowiem na szybkie dotarcie do konsumentów i do tego niskim kosztem. Jakie daje ono możliwości i przez kogo jest najczęściej stosowane?

Definicja badań CAWI

CAWI, czyli Computer Assisted Web Interviews, to badania przeprowadzane on-line, co daje szerokie możliwości ich zastosowania. Jest to rozwiązanie o rosnącym potencjale, bowiem coraz więcej Polaków ma dostęp do Internetu. Dane zgromadzone przez Główny Urząd Statystyczny wskazują, że obecnie komputer z dostępem do Internetu znajduje się w 84 proc. gospodarstw domowych i odsetek ten nieustannie się zwiększa.

Kto powinien skorzystać z badań CAWI?

CAWI to rozwiązanie właściwie dla każdej firmy, która chce dotrzeć do wiarygodnych informacji, bez konieczności inwestowania w drogie badania prowadzone przez zewnętrzne centra badawcze. Dlaczego jest to tak dobre rozwiązanie? Przede wszystkim ze względu na fakt, że istnieje możliwość szybkiego dotarcia do grupy docelowej przedsiębiorstwa.

Taką możliwość mają klienci korzystający z panelu Badanie Opinii, który obecnie zasila baza ponad 150 tys. respondentów. Co najważniejsze, zostały od nich pozyskane kluczowe dane dotyczące demografii, sytuacji ekonomicznej oraz zainteresowań, dzięki czemu ankieta dociera w sposób precyzyjny do wybranej grupy osób.

Do jakich testów wykorzystać badania CAWI?

Dzięki przeprowadzaniu ich w Internecie, badania CAWI dają ogromne możliwości, od zadawania prostych pytań zamkniętych i otwartych, aż po testowanie opinii na temat produktów poprzez udostępnione materiały multimedialne. Kiedy więc warto z nich korzystać?

  • Przy badaniu znajomości wizerunku marki na tle konkurencji.
  • Do sprawdzania elastyczności cenowej klientów, czyli tego, ile byliby gotowi zapłacić za dany produkt.
  • Do oceny materiałów i haseł reklamowych przed ich publikacją.
  • Do poznania głównych przyczyn kryzysu marki oraz powodów utraty popularności wśród klientów.
  • By poznać zwyczaje zakupowe konsumentów, czyli gdzie, co, kiedy oraz jak często kupują.

Badania CAWI wykorzystują jednak nie tylko firmy, ale również ogródki badawczo-naukowe, organizacje non-profit czy inne organizacje, których nadrzędnym celem nie jest generowanie zysku.

Dobrze przeprowadzone badania CAWI to klucz do uzyskania bardzo użytecznych i przydatnych dla celów firmy danych. Przed ich wykonaniem warto jednak poświęcić czas na określenie celu dla którego będą one przeprowadzane, a także platformy, poprzez którą będą gromadzone wyniki CAWI.

Badania ankietowe od 4 zł.