Pytania, które warto zadać w ankiecie na temat tożsamości marki
Przeprowadzane przez przedsiębiorców ankiety mogą dotyczyć różnorodnej tematyki. Z pewnością jedną z najpopularniejszych ankiet jest badanie na temat tożsamości marki. Aby ułatwić Ci proces przygotowywania ankiety, zapoznaj się z popularnymi pytaniami, które możesz umieścić w takim badaniu.
Analiza konkurencji
Zrób listę firm, które są twoimi bezpośrednimi konkurentami. Nawet jeśli jesteś rozwijającą się firmą, weź co najmniej 3-4 firmy, które są znacznie bardziej popularne wśród konsumentów. Przypatrz się ich strategii biznesowej. Dowiedz się, jakie powody stoją za tymi wszystkimi decyzjami biznesowymi. Poprzez ankiety możesz zdobyć cenne informacje na temat konkurencji. Dzięki zebranym informacjom zwrotnym z badań będziesz miał podstawę do wprowadzania zmian, aby usprawnić swoje działania w celu dogonienia, bądź wyprzedzenia konkurencji.
Co rozwiązujemy dla Ciebie?
Dzięki takiemu pytaniu dowiesz się, dlaczego klienci decydują się na zakup Twoich produktów oraz skorzystanie z oferowanych usług - ponieważ rozwiązujesz ich problem. Tożsamość Twojej marki powinna uchwycić problemy, które rozwiązujesz i przekazać to samo w sposób, do którego Twoi klienci mogą się odnieść. Twoje rozwiązanie może być tak proste, a i tak będzie wystarczająco dobre dla konsumentów, aby skorzystali z oferowanego przez Ciebie asortymentu.
Co uważają klienci na temat Twojej marki?
Co sądzą o Tobie Twoi najnowsi klienci? Jak im się pracowało z Twoją firmą do tej pory? Co czują o Tobie Twoi stali klienci? Czy zyskali nową energię dzięki rozmowom z Tobą lub czytając Twoje posty na mediach społecznościowych? Przedstawione pytania to podstawowe pytania umieszczane w ankietach. Długotrwałe posiadanie pozytywnych doświadczeń klientów z firmą jest kluczowe dla budowania tożsamości marki.
Wyjątkowe propozycje firmy
Nie musisz być najlepszy, aby stworzyć rozpoznawalną markę. Nie musisz nawet sprzedawać produktu, który nie ma w ofercie konkurencji. To niemożliwe, aby znaleźć obszar, w którym nikt nie tworzy produktów i nie oferuje usług, lecz zawsze możesz sprawić, aby pewien aspekt Twojego biznesu był unikalny. Może to być, budowanie silnej społeczności użytkowników, zapewnienie nieograniczonego wsparcia, produktu wykonanego z najlepszej jakości surowców, i innych. "Co jeszcze możesz zaoferować?" to pytanie, które zadaje każdy potencjalny klient. Kiedy jesteś wyjątkowo dobry w tym, co robisz, konkurowanie ceną nie jest już czymś, czym musisz się przejmować. Warto jednak przeprowadzać regularne ankiety, aby być na bieżąco z oczekiwaniami konsumentów.
Jaka jest Twoja historia?
Jaka jest historia Twojej marki? Jest to kluczowy aspekt tożsamości Twojej marki. Opowieść może dotyczyć tego, jak powstała firma, jakie były Twoje zmagania, czy też jak pomagasz swoim klientom. Być może Twój produkt sprawia, że są wielozadaniowi, a pracodawcy klienta chwalą go za to, to może być główną atrakcją Twojej opowieści o marce. Aspekty takie jak ten są ważną częścią tożsamości Twojej marki.
Jak widzisz, istnieje wiele obszarów, które mógłbyś poruszyć w ankiecie na temat tożsamości marki. Warto jednak przygotować takie badanie w precyzyjny sposób, aby klienci widzieli, że traktujesz ich z szacunkiem. Jeśli nie wiesz jak, bądź nie masz czasu na przeprowadzenie takiej ankiety, to zleć ją jednostce Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Wykwalifikowani eksperci w profesjonalny sposób zajmują się realizacją różnych ankiet.