Realizacja market research online

 

Market research to inaczej badanie rynku, które pozwala przedsiębiorstwom dowiedzieć się, czego dokładnie oczekują ich konsumenci, a także czy są oni zainteresowani konkretnym produktem albo usługą. To potężne i bardzo użyteczne źródło informacji, dzięki któremu można wypracować przewagę nad najbliższymi konkurentami i zbudować długofalowe źródło zysków. Jak zrealizować market research online?

Wyniki dostępne od zaraz

Jedną z głównych barier w oczach przedsiębiorców jest to, jakoby realizacja market research była żmudnym i długotrwałym przedsięwzięciem wymagającym dodatkowo dużych zasobów finansowych. Na szczęście dzięki Internetowi oraz przygotowanym specjalnie do tego celu platformom, przeprowadzenie takich badań obecnie zajmuje naprawdę niedużo czasu, dzięki czemu uzyskane wyniki mogą zostać szybko wdrożone do planów strategicznych firmy.

Również samo zbieranie wyników nie jest czasochłonne. Gwarantuje to platforma Badanie-Opinii.pl, dzięki której rezultaty od respondentów są przesyłane w ciągu kilkunastu godzin i to od razu w formie pozwalającej na ich sprawną interpretację.

Przeprowadzanie market research online

Decydując się na korzystanie z platformy Badanie-Opinii.pl pierwszym etapem jest wskazanie grupy docelowej, do której ankiety będą skierowane. Grupa ta może zostać wybrana w oparciu o szereg różnych kryteriów, od demograficznych, przez socjograficzne, aż po psychograficzne. Istnieje też możliwość wskazania na specyficzne cechy związane ze stylem życia lub wykonywanym zawodem.

Kolejnym krokiem przeprowadzania market research online jest przygotowanie kwestionariusza do ankiety. Oczywiście jego stworzenie uzależnione jest od tego, informacje na jakie pytania chce się uzyskać. Trzeba też w umiejętny sposób zadawać pytania, aby wtedy gdy to niezbędne, uzyskać od respondenta bardziej pogłębione odpowiedzi, a tym samym otrzymać uszczegółowione informacje na temat konkretnych zjawisk. W przypadku market research przeprowadzanych poprzez Badanie-Opinii.pl do wyboru jest kilkanaście różnych wariantów pytań, co gwarantuje większa precyzję i wiarygodniejsze wyniki.

Ostatni krok przy realizacji market research to określenie liczebności próby badawczej, czyli grupy, do której badanie ma być skierowane. Liczba ta to bardzo często tysiąc respondentów, przy czym zleceniodawca może wskazać jej wielkość w zależności od swoich potrzeb, w tym możliwości finansowych.

Analiza wyników market research

Wypadkową przeprowadzania badań mają być oczywiście poddające się analizie dane, dzięki którym zostaną wyciągnięte odpowiednie informacje na temat konkretnego produktu lub usługi. Oczywiście muszą być one właściwie zinterpretowane, przy czym korzystając z platformy Badanie-Opinii.pl uzyskane dane są od razu gotowe do analizy, co jest oczywistą zaletą dla zlecających ich przeprowadzanie podmiotów.

Jak widać obecnie możliwe jest przeprowadzanie badania rynku przez Internet, bez konieczności tworzenia od początku zespołów badawczych oraz poświęcania na ten cel dużych budżetów finansowych. Wszystko to można bowiem zrobić online, przy użyciu platform takich jak Badanie-Opinii.pl.

Badania ankietowe od 4 zł.